Included
Returns
Free Shipping

RaceChip Chiptuning sözlüğü

Elektronik performans arttırımı ile ilgili tüm önemli terimler açıklandı

Şimdiye kadar dizelinizdeki common rail teknolojisinin nasıl çalıştığını veya tam olarak şarj-hava basıncının ne demek olduğunu bilmek ister misiniz? O zaman doğru yere geldiniz.

Chiptuning, motor teknolojileri ve motor elektroniği ile ilgili tüm önemli terimleri alfabetik sırayla öğrenin. Chiptuning sözlüğümüz sürekli güncellenir ve genişletilir, bu nedenle sık sık tekrar kontrol edin - bir göz atın.

Ürünlerimiz hakkında özel bir sorunuz var mı? SSS ve & MÜŞTERİ DESTEĞİ

A B C D E F
G H I J K L
M N O P Q R
S T U V W XYZ
  • Common rail teknolojisi

    Common Rail teknolojisi günümüzde çoğu turbo şarjlı dizel doğrudan enjeksiyonlu motorlarda kullanılmaktadır. Bu teknolojinin merkezi özelliği, dizelleri doğrudan enjektörlerle yanma odasına enjekte etmek için kullanılan basınç üretmek için yüksek basınçlı bir pompanın kullanılmasıdır. Bu basınç tüm enjektörler için merkezi olarak üretilir ve daha sonra her biri için gönderilir. Bu, enjeksiyon için çok iyi bir yakıt-hava karışımı oluşturur.

  • Direkt enjeksiyonlu motorlar (turbo şarjlı)

    Yanma motorunun keşfi otomobil çağında başlamıştı. O günden bu yana, motorlar çok gelişti, ancak orijinal yanma motorunun temel işleve devam ediyorlar. Yakıt ve hav karışımı bir yanma odasında ateşlenir ve kontrollü patlama tarafından salınan enerji kinetik enerji üretir. Günümüzde, yanma teknolojisinde iki temel varyasyon vardır: turbo şarjlı olmayan motorlar (aspirasyonlu motorlar denir ve hala birçok petrol motorunda kullanılırlar) ve turbo şarjlı pistonlu motorlar (kompresörler ve turbo şarjlı motorlar; modern dizel motorlar bu teknolojide ve yakıt ekonomisini daha da artırmak için gittikçe artan oranda benzinli motorlar). Turbo şarjlı olmayan motorlar (aspirasyonlu motorlar) için, pistonlar giriş sisteminde düşük basınç oluşturur ve havanın içine akar. RPM'lerin artmasıyla bu düşük basınç, mümkün olan en fazla miktarda hava veya yakıt-hava karışımını yanma odasına beslemek için yetersizdir ve motorun sağlayabileceği gücü sınırlar. Buna karşı koymak için, silindire ilave valfler ekleyebilirsiniz. Silindirlerde daha fazla yanma havası gerekiyorsa, bu valfler yüksek basınç ile doldurulur. Tüpler bir turboşarjer veya kompresör ile doldurulmuştur. Doğrudan enjeksiyon, yakıtın yakıta enjekte edilerek yanma odasına direkt enjekte edildiği ve hava ile karıştırıldığı anlamına gelir.

  • Yakıt enjeksiyonu miktarı

    Yanma odasına, diğer bir deyişle silindire enjekte edilen yakıt miktarı. Optimum miktar, mevcut motor devri gibi çeşitli faktörlere bağlıdır.

  • Enjeksiyon sistemi

    Yakıtın motorun yanma odasına (silindir) enjekte edilmesinden sorumlu bir sistem.

  • Basınç Arttırma

    Genelde "turbo şarjlı" motorlarda iki teknolojiden biri kullanılır: turboşarjer veya kompresör. Her ikisi de motora verilen havanın yoğunlaştırılması ya da sıkıştırılması gibi aynı gereksinimi karşılamaktadır. Hava önceden yoğunlaştırılarak ve oluşan basınç artışıyla yanma odası / silindire verilen hava miktarı artar. Bu, silindirde daha iyi bir yakıt-hava karışımı sağlar; yanma yoluyla salınan enerjinin miktarını önemli derecede arttırır ve buna göre motorun gücünü etkiler.

  • Basınç arttırma sensörü

    Mevcut itme basıncını ölçer ve bu verileri ECU'ya iletir. ECU daha sonra gerekli itme basıncını ve motorun şarj durumunu hesaplar.

  • Enjeksiyon basıncı

    Enjeksiyon basıncı, yakıtın sisteme enjekte edildiği basınç miktarıdır. Bu basınç, benzinli ve dizel motorlar arasında büyük ölçüde değişir ve bu tür motorlarda kullanılan enjeksiyon sistemi türüne bağlıdır. Örneğin, modern bir Common Rail dizel motoru 2,300 bara kadar basınçlar ile enjekte edilir. Bunun aksine, direkt enjeksiyonlu benzinli motor, yalnızca 200 bar'ı kullanıyor. Yakıtın enjekte edildiği basınç motorun yakıt tüketimi ve verimliliği kadar gücü de doğrudan etkiler. Enjeksiyon basıncı ne kadar yüksek olursa, nebülizasyon ne kadar ince olur ve silindir içindeki yanma o kadar verimli olur.

  • Hava kütle sensörü

    Motora verilen hava miktarını ölçer. Motora bağlı olarak sıcaklık ve basınç da ölçülür. Bu hava kütle sensörünü motor bölmesindeki en önemli sensörlerden biri yapar. Burada toplanan veriler, ECU vasıtasıyla birçok işlemi denetlemek için kullanılır.

  • Pompa-nozül enjeksiyon teknolojisi

    Pompa-nozül enjeksiyon teknolojisine dayanan dizel motorlar için (bu teknoloji 2009 yılına kadar kullanılmaktadır ve örneğin Volkswagen Grubu tarafından sıklıkla kullanılmıştır), her silindirdeki enjeksiyon basıncı üretilmektedir. Günümüzde öncelikle kullanılan Common Rail teknolojisinde, enjektörlerin tümüne basınç sağlayan yüksek basınçlı bir pompa enjeksiyon için kullanılır. Birincisi, bu teknoloji daha iyi bir yakıt-hava karışımı sağlar ve aynı zamanda otomobil üreticileri için daha az pahalıdır. Pompa-nozul enjeksiyon teknolojisi de turbo şarjlı doğrudan enjeksiyon biçimindedir.

  • Emme manifoldu basıncı

    Emme manifoldundaki (gaz kelebeğinin arkasındaki) mevcut basıncı ölçer ve bilgileri ECU'ya iletir.

  • Dizel partikül filtresi (DPF)

    Bir dizel partikül filtresi (DPF), dizel motorların egzoz gazında bulunan parçacıkları azaltmak için kullanılan bir cihazdır. RaceChip'in tüm performans yongaları, her türlü dizel partikül filtresi ile kullanılabilir. Hiçbir değişiklik gerekli değildir.