Eco-Tuning: Chiptuning ile Yakıt Tasarrufu Yapın

%35 e kadar artan motor gücünün yanında RaceChip modülleri ile yakıt tasrrufu yapabilirsiniz. Fakat bu durum sadece sürüş tarzınız aynı kaldığında geçerlidir. Ektra tork sayesinde aynı hıza ulaşmak için daha az gaza basar ve karşılığında yakıt tasarrufu yapabilirsiniz. Performanslı kullanımlarda aracınızın yakıtı RaceChip olmadan haline göre aynı kalır fakat daha hızlı olursunuz

Her depoda 40TL tasarruf yapın

Eğer sürüş tarzınızı değiştirmezseniz 100km de 1 litreye kadar yakıt tasarrufu yapabilirsiniz. Böylelikle 50 litrelik bir deponuz olduğu düşünüldüğünde artan sürüş keyfi yanında yaklaşık 170km fazladan yol yapabilirsiniz. Diğer bir deyişle bir litre mazotu 4.40 TL olarak düşünürsek yaklaşık 40 TL ye varan tasarruf elde edebilirsiniz.

Aşağıdaki bilgiler RaceChip® Eco-Tuning içinde geçerlidir:

  • Orijinal motor kontrol ünitesine herhangi bir müdahalede bulunulmaz araç orijinalliği bozulmaz
  • Tüm motor koruma programları aktif kalır
  • Montajı kendiniz yapabilirsiniz herhangi bir özel alet veya bilgi gerekmemektedir.
  • Normalde montaj 10-15 dakika arası sürmektedir.
  • RaceChip i istediğiniz zaman herhangi bir bırakmadan sökebilirsiniz.

ECO-Tuning nasıl çalışır?

ECO-Tune IconEco – Tuning ile birlikte enjeksiyon hacmi, basıncı, zamanlaması ve noktası online data bildirimi ile birlikte değiştirilmektedir. Aracın özellikle alt devir torku arttırılmakta böylelikle daha az devire ihtiyaç duyan motor bir üst viteste daha az gaz pedalı açısıyla birlikte tasarruf yapabilmektedir.

Ne kadar yakıt tasarrufu yapabileceğiniz çeşitli faktörlere bağlıdır.

  • İçsel motor özellikleri (KM, yağ, turbo enjektör durumu)
  • Sürücünün profiliDriver’s road behaviour
  • Aracını seri üretim toleransları
  • RaceChip® ayarları
  • Hava Şartları
  • Lsatiklerin durumu ve hava basıncı

Düşük Yakıt Tüketimi İçin Bazı Tavsiyeler

  1. Her zaman doğru lastik basınç havaları için kontrol yapınız.
  2. Aşınmış lastikler daha çok tüketirler, lastiklerinizi doğru zamanda yenileyiniz. Genelde bu süre iki yıldır.
  3. Aşırı yüksek ve düşük sıcaklıklar yakıt tüketimini etkiler. Yağmur, kar, sıcak asfalt’da tüketimi olumsuz etkiler.
  4. Düşük devirlerde maksimum tork devrini geçmeden sürmeye çalışınız. Motorunuzu gereksi devir bandının üstüne doğru zorlama size yakıt olarak geri döner.
  5. Bir ileriye bakarak sürmeye çalışınız, önünüzde trafik sıkışıklığı veya kırmızı ısık varsa boşu boşuna gaza basarsınız. Drive with foresight.
  6. Mümkünse ani fren yaparak duracağınıza aracınızı o noktaya kadar salmaya çalışın.
  7. Sarsıntılı sürüşten kaçının (Örnek gaz, fren, gas, fren). Gaz pedalına basarken hassas olun ve limitlere bağlı kalmaya çalışın.
  8. Uzun beklemelerde motorunuzu kapatın. Buna değer!!
  9. Gereksiz ağırlık taşımamaya çalışın, bir araç ne kadar ağır olursa o kadar çok yakar.
Son olarak her aracın kendine özel bir karakteristiği vardır. Otomotiv dünyasında %10 seri tolerans normal görülmektedir. Diğer bir deyişle 100 hp olarak teslim edilen bir araç 90hp de olabilir 110hp de olabilir. Tabi ki bu durum yakıt tasarrufuna etki etmektedir, üreticilerin açıkladığı yakıt tasarrufu oranları optimal sürüş şartlarında gerçekleşmektedir. Normal hayatta zorlukla karşılaşacağınız bir durumdur. Gerçek yakıt tasarrufu verileri için üreticinin açıkladığı verilerin üzerine en az %20 ekleyin.

* 6 l/100 km tüketim ve bir depoda 883 km ; 1 l/100 km azalma: 5 l/100 km ve bir depoda 1000 km ** 170 km daha çok menzil tüketim 5 l/100 km (RaceChip® optimizasyon) ve yakıt fiyatı 4.4TL/litre